L - Mål

I år bestämde jag mig för att jag ska sätta mål för den här terminen och hålla dem.  För att försöka motivera mig själv och andra som läser detta så ska jag skriva dem här.

  • Ta tid till att plugga. Försöka med att sätta mig att plugga direkt, ingen tv eller dator innan
  • Gå på alla träningar, inte ha några bortföklaringar som trötthet, för mycket plugg etc. Träna är lika bra för kroppen som för hjärnan.
  • Inte skjuta upp skolarbeten.  Hör ihop med punkten ovanför
  • Planera mera, vad ska jag annars ha min kalender till ?
  • Lägga mig i tid på vardagar. För att må bättre och för att orka mer
  • ta tid till mig själv för att göra sånt jag känner för som bada skumbad, lägga anisktsmask. Må bra både på insidan och utsidan kan man väl säga, att jag vill uppnå
  • Gå upp i tid så att jag slipper stressa. Att ta det lungt på morgonen är skönt. Kan man äta i fred, välja kläder och kanske plugga lite extra inför tec, prov.
  • Äta ordentligt spec frukost så ifall skolmaten är dålig håller jag mig mätt längre. Äter jag inte frukost finns det risk att jag blir grinig och inte orkar med saker, det vill jag helst undvika.


Jag tycker att sätta mål för sig själv är ett bra sätt att motivera sig själv att jobba hårdare, att verkligen anstränga sig. Visa vad man går för, helt enkelt. Jag har även en mål lista för andra saker som betyg och annat som rör sig i mitt liv. Men de ska jag nog inte dela med mig än. 

Avslutar med en liten fråga som det skulle vara kul om ni svarade på : Brukar ni sätta mål på något i livet? Då menar jag allt från skolan till vänner och kärlek ?
 


söta små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (Bara vi ser den)

Din blogg adress:

Vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0