Låt löparbanorna på stadion vara kvar


När jag fick höra att det fanns ett seriöst förslag att ta bort löparbanorna på Stadion och göra läktarna större för att Djurgården skulle få större publikkapacitet blev jag riktigt förbannad. Jag hejar i vanligt fall på Djurgården men att förstöra fina gamla hederliga stadion visste jag inte vad jag skulle tycka längre. Självklart är det inte laget som bestämt det utan gubbarna i kostymer. 

Stadion är världsunik och har varit arena för både friidrott och fotboll sedan Olympiaden 1912. Årligen hålls en rad friidrottstävlingar på Stadion, där DN-galan och Stockholm Maraton är de mest kända. DN-galan kommer från år 2010 att bli del av Diamond League, friidrottens nya superliga.

Om man tar bort löparbanorna från Stadion kan Stockolm kyssa friidrotten hejdå. Alla innerstads klubbar skulle förlora en viktig arena och många tävlingar för ungdomarna skulle försvinna. Att tävla och även träna på stadion är en härlig upplevelse. Tänk er själva, springa på samma banor som eliten, hoppa höjdhopp på samma matta som Kajsa Bergqvist och alla andra stora stjärnor Är det något vi vill ta bort från dagens ungdomar? åh, alla gånger jag sprungit på de där banorna, usch nej de måste vara kvar.
Om man tar bort löparbanorna från Stadion kan Stockolm kyssa friidrotten hejdå. Medan Göteborg kommer med öppna armar ta emot de. Vi kan lika gärna ge dem slottet,det är ungefär lika viktigt.

Tycker du som jag att löparnbanorna ska vara kvar på Stadion kan du skriva under här.

/ Lovisa

söta små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (Bara vi ser den)

Din blogg adress:

Vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0