Minnen

Ni vet hur vissa låtar kan få gamla minnen att träda fram igen, sådana minnen som låg så djupt under ytan att du trodde dem  för evigt var glömda? Av att bara höra någons namn kan få en att börja le,skratta eller gråta? En parfym lukt som framkallar 100 minnen av dem gångerna du bar den. Jag kan hålla på för evigt och skriva en sådan lista som får en att minnas men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är faktiskt att man minns. För även om det är minnen som du önskar att du inte hade eller sådana som du älskar så spelar det ingen roll. För i framtiden när du är gammal och trött kan du sätta på den där låten som får dig att minnas något du glömt så tydligt som om det hade hänt igår.
 
Trots dem misstagen jag ångrar i livet vill jag bli gammal och rynkig men fortfarande minnas allt. Jag vill på min 80 års dag sätta på låten nedanför och minnas det den representerade för mig när jag var 15.
 

söta små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (Bara vi ser den)

Din blogg adress:

Vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0