L- Bullbak

Jag sa att jag skulle ladda upp bilderna från idag och här kommer de.

Recept och bunke med jäst, så började allt

Smälta smör och tillsätta mjölk och saffran

När saffran och mjölken var tilsatt och precis när vi tillsatte mjölk, socker
och salt.

Ida blandar för fullt ner mjölet, efter detta skulle det jäsa i torkskåpet.

Då var det bara att vänta i 15 minuter.

Degen efter jäsningen.

Nu står bullarna i ugnen.

Så här såg bullarna ut när de var klara (fotade med kamera, de andra med
mobilen)

Min fina påse med 8½ lussebullar. ;)

Och goda var de. Mums

Slänger in dagens outfit.
Jeans - Nudie
Svart linne - H&M
Persikofärgat linne - Cubus
Grå hoodtröja - H&M

Väldigt långt inlägg men massa bilder är alltid kul. =) <3 /L

söta små Kommentarer
Postat av: Anonym

sv :hehe ,jo jag förstår ,tar 2an :) hehe ,jo ;)

2008-12-08 @ 21:11:18
Postat av: felicia

har du gåt och skaffat koss härlurar;) <3

2008-12-09 @ 21:03:20
URL: http://carstorpnkappe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (Bara vi ser den)

Din blogg adress:

Vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0