L - Töreboda Festivalen 2009

Nu ska jag försöka berätta allt roligt jag har varit med om de senaste dagarna. På torsdagen åkte vi in ganska tidigt och ja, då hände inte speciellt mycket utan vi gick mest runt till en början. Försökte tvinga Ellen att åka virvelvinden men hon var för feg, som vanligt. Klockan sju uppträde Kevin och det var väl sådär. Vi kollade bara en liten stund. Publiken var inte så stor men det var hans största sen Idol, haha. Tillslut så åkte vi i alla fall virvelvinden och herregud vad de snurra. Det var hur kul som helst men har blåmärken på ryggen efter den,haha. Klockan 21 drog Ulf Lundell igång och vi höll oss undan, vi är allt för unga för att lyssna på han. Vi avslutade kvällen med att kolla på Backyard Babies. Vid 1 åkte vi hem.

På fredagen åkte vi in lite senare och då var det bara jag och Ellen som gick runt. Men vi träffade många av Ellens kompisar. Klockan nio såg vi på Melody club som måste ha varit bäst på hela festivalen. Vi stod näst längst fram och hoppade och sjöng med i alla låtar. Ellen blev kär i gitarristen som jag inte minns fel. I alla fall efter deras spelning hade de signering som vi av en slump gick förbi och fick våra armar signerade och Ellen var lyckligaste på hela jorden och skämde ut sig genom att ställa sig på torget och skrika HAN ÄR SÅ JÄVLA SNYGG! hahah. Sen så gjorde vi väl det vanliga gick fram och tillbaka, hälsa på folk och åkte virvelvinden. klockan 24 så kollade vi på Lorentz M. Sakarias då stod vi längst fram på ena sidan men såg ändå väldigt bra. Denna dag tog vi bussen hem och vi var väl hemma vid 2 tiden.

På lördagen så skulle vi åka in vid fyra så jag passade på att sitta ute på mormors tomt och försöka sola de stunderna solen var framme och de inte regna eller bara var molnigt Jag blev även jagad av två humlor och sprang runt som en liten rädd flicka och skrek. I alla fall åkte vi in, Jag, Ellen och henens kompis Emma. Vi kollade på Zillah och Totte och det var faktiskt riktigt roligt. Den stora visaren pekar på..., hahah. Efter Zillah och Totte var det EMD så där stod vi nästan längst fram med alla andra skrikande tjejer. Till och börja med var det lite segt för de sjöng nya låtar som typ ingen hört men när de körde igång de gamla låtarna som man kunde och även några covers i ett medley så hoppa vi och sjöng. Tog några bilder med mobilen som jag ska få över till datan för de blev faktiskt bra. Sen kolla vi på Sarah Hotnights. Sist ut var beach boys som vi totalt undvek. Det var även full packat med folk så vi kom inte så långt utan vi gick fram och tillbaka tills Ellens bestämde sig för att lägga sig ner på marken och för att vi inte ville skämmas sprang vi därifrån men vi kom tillbaka. Vi borde faktiskt ha gått ner i vikt, haha. Vi kollade även in på discot lite då och då men vi orkade inte stanna så länge. Efter våra föräldrar sett klar Beach boys åkte vi hem och sov. Det var slutet på den festivalen

Idag så kom Bella min moster och hennes hund Ida förbi så vi åkte till Pärstorp, huset som min mormor växte upp i och städade lite. Jag lekte även med Ida, kastade kottar och pinnar till henne och sprang runt huset den hunden kan man inte få stopp på, men det var lite kul. Hade även med min kamera och fotade lite bilder och på övervåningen. Där uppe måste jag ducka ganska ofta så att jag inte slår i huvudet. När vi städat klart och satt och fika kom Gunvor förbi så vi satt och pratade i huset medan regnet smattrade på där ute, så himla mysigt. Sen åkte vi hem till mormor igen innan vi var tvungna att åka till tåget och ja, nu är man hemma igen. Det blev ganska långt inlägg hoppas att ni orkade läsa.

Bilder från Pärstorp!

                               Melody clubs autografer

                          Söta Ida med en kotte i munnen

                                                Övervåningen

hahaha,  Ellen Ljungqvis(t) *1996 +....?

Lovisa Andersson Ljungqvist *1993 +?, klokrent

Det var allt för denna gången!


söta små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (Bara vi ser den)

Din blogg adress:

Vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0