L Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter

Det är ett av de bästa ordspråken jag vet, för tt det är väldigt ärligt och tydligt när man listar ut vad man menar med det . Min mormor och även mina kusiner har en broderad tavla med detta ordspråk som jag som liten ofta brukade sitta och läsa men aldrig riktigt förstå vad de menade. Men efter många år fördtod jag äntligen vad det betydde och tyckte det var ett bra ordspråk. Det betyder helt enkelt : Om man ger någon en gåva/pressent så ska man inte vänta sig att man ska få tillbaka något av den personen. Det är verkligen något som är sant.  För en pressent ger man av kärlek, för att man vill. Man ger inte någon en pressent för att den ska köpa något tillbaka, det är girighet.

Nu ska jag dra ivåg på bio med Estelle , vi ska se Bröllopsduellen . HA en bra fredag kväll. <3

söta små Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (Bara vi ser den)

Din blogg adress:

Vad ville du säga?:

Trackback
RSS 2.0